Bir Airbnb Deneyimi (Lviv)

Seyahatlerimizde en önem verdiğimiz konulardan biri konaklama oluyor. Uçak biletini aldıktan sonra nerede kalacağız diye düşünmeye başlıyoruz. Biz genelde otelde konaklamayı tercih ediyorduk ancak Lviv’e gittiğimiz dönemde uygun fiyatlı otel bulamamamız bizi Airbnb‘ye yönlendirdi. Benim ilk Airbnb deneyimimdi, Rahmi ise daha önce başka bir yurt dışı seyahatinde Airbnb kullandığından bana göre oldukça rahattı 🙂 Eğer siz de benim gibi daha önce Airbnb ile konaklama yapmadıysanız belki bu yazımız size fikir verebilir.

Lviv’deki Airbnb evimiz

Seyahatimizden yaklaşık 10 gün kadar önce 2 kişi geceliği 430 TL’ ye 3 gece kalmak üzere evin tamamını kiraladık. Ev Airbnb Plus olarak geçerek evlerden biriydi.

Ev sahibimiz Olga çok tatlı ve ilgili biriydi. Gitmeden Airbnb üzerinden mesajlaştık. Bize cep numarasını verdi ve dilediğimiz zaman Whatsapp ya da Viber üzerinden iletişim kurabileceğimizi söyledi. Kiev’den Lviv’e trenle geçişte sabah çok erken saatte varmamız sebebiyle Olga’yla irtibata geçerek eve erken giriş yapabilmemizin mümkün olup olmadığını sorduk. Evin henüz hazır olmadığını ancak mümkün olan en kısa zamanda hazır olacağını söyledi. Olga’ya bu durumda valizleri emanete bırakabileceğimiz bir yer var mı diye sorduk. Bizi en yakın emanete yönlendirdi ve valizlerimizi bırakarak evin önünde buluşacağımız zamana kadar Lviv’de dolaştık.

Olga’nın ev hazır olduğu zaman bizimle irtibata geçmesi üzerine öğleden sonra anahtarları teslim almak üzere apartmanın önünde buluştuk. Ev Rynok Meydanı’nda Drunk Cherry’nin üstündeki apartmanda yer alan dairelerden biriydi. Evin yeri çok merkeziydi, bina ise oldukça etkileyiciydi. Apartmanın giriş kapısına hayran kaldık desek yeri 🙂 Rynok Meydanı’nın tarihi apartmanlarından birinde konaklayacağımız için oldukça heyecanlıydık. Olga ile buluştuk, birlikte eve çıktık. Bize evle ilgili genel bilgileri söyledi, yardımcı olacağı herhangi bir konu olursa irtibata geçebileceğimizi belirtti.

Apartmanın içi

Evimiz

Apartman oldukça eski olmasına rağmen evi tadilattan geçirmişler. Oldukça zevkli dekore edildiğini söylemeliyiz. Mavinin tonu, sarı ile olan uyumu ve beyazla buluşması ile içimizi ısıtan sıcacık bir eve dönüştürmüşler. Tarihi bir apartman olmasından sebep tavanın yüksek olması eve ferahlık hissini vermiş.

Girişte küçük bir antre, antrede sürgülü bir dolap ve bir adet ayaklı portmanto yer alıyordu. Dolabı hem kıyafet koymak için düşünmüşler, hemde içinde çamaşır makinesi var. Ütü, saç kurutma makinesi, şemsiye gibi ihtiyaçlar da düşünülmüştü.

Antre

Antreden direk oturma alanına geçiliyor. Oturma alanının solunda mutfak sağında ise yatak odası yer alıyor. Oturma alanı L bir mavi koltuk, bir sehpa ve tekli sarı renkli bir koltuk yerleştirilmişti. Duvarda ise tv yer alıyordu.

Oturma Alanı

Ev oldukça temiz ve düzenliydi. Pırıl pırıldı desek yeri:) Mutfakta günlük ihtiyaç duyulabilecek tencere, tava, bardak, tabak, kettle, çatal, bıçak, bulaşık deterjanı gibi tüm ihtiyaçlar düşünülmüştü. Market alışverişi yapıp kendiniz bir şeyler hazırlamak isterseniz burada ihtiyaç duyabileceğiniz hemen her şey var 🙂

Mutfak

Banyoda evin genelinde hakim olan mavi ve beyaz tonlarını içeriyordu. Duvarlardaki resimleriyle özenle döşendiği belliydi. Banyoda duş, tuvalet, lavabo ve ayrıca jakuzili bir küvet vardı. Havlu, sabun, şampuan yer alıyordu. Her yer tertemiz ve pırıl pırıldı.

Banyo

Yatak odası bayağı otel konforuna sahipti, çarşaflar tertemizdi. Küçük bir dresuar ile şu an kullanılmadığını ancak dekoratif olduğunu düşündüğümüz bir şömine yer alıyordu.

Yatak odası

Ev her yönüyle konaklama için idealdi. Gerek konumu, gerek düzeni, gerekse ev sahibinin misafirperverliği itibariyle beklentimizi oldukça karşıladı. Rynok Meydanı üzerinde yer aldığından gün içinde eve uğrayıp biraz dinlenip tekrar çıkma fırsatımız oldu. Bu yönden de bizi oldukça rahatlatan bir ev oldu. Çünkü gün boyu dışarıda olmak da yorucu olabiliyor, dinlenmek için kısa molalar iyi geldi.

Evden ayrılacağımız gün Olga ile tekrar iletişime geçtik ancak kendisine uzun bir süre ulaşamadığımızdan anahtarı evin dış kapısında bulunan anahtar kutusunun üzerine bırakmak zorunda kaldık ve Olga’ya durumu bildiren bir mesaj attık. Olga mesajlarımızı gördüğü zaman biz çoktan evden ayrılmıştık, neyse ki bir sorun yaşamadık. Kendisi de mahcup olduğunu belirtti.

Eğer siz de Lviv seyahati planlıyorsanız ve burada konaklamayı düşünürseniz Airbnb üzerinden linkine kolay ulaşmanız için şuraya bırakıyoruz. Eğer Airbnb’ye hala üye olmadıysanız ve üye olmak isterseniz ise; şu link üzerinden kaydolmanız durumunda hem siz hem de biz bir indirim kazanıyoruz 🙂 Üstelik bu indirimi ilk seyahatinizde kullanabiliyorsunuz 🙂

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere!